|   الف) مقدمه:    ساختار، جایگاه تشکیلاتی، شرح وظایف زیرساختها و الگوی نیروی انسانی روابط عمومی، به استناد «آییننامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط عمومی دستگاههای اجرایی» مصوب هیات محترم وزیران به شماره 65354 / ت 37374 هـ مورخ 27/4/1386 و «دستور العمل اجرایی ساختار، پست سازمانی و شرح وظایف روابط عمومی دانشگاهها و... » که در جلسه مورخ 8/5/1388 به تائید مقام محترم وزارت رسیده و طی نامه شماره 4497/15 مورخ 1/6/88 معاون وزیر و رئیس هیاتهای امناء و هیاتهای ممیزه، به دانشگاهها ابلاغ گردیده است؛ به شرح زیر ارائه میگردد:       ب) اهداف:    1- تبیین جایگاه و نفش والای روابط عمومی در دانشگاه به منظور هویت بخشی به فعالیتهای آن در راستای اهداف علمی- فناوری چشمانداز 20 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛    2- ارتقاء نقش و جایگاه روابط عمومی در دانشگاه از طریق:    1-2- تعیین حدود و ثغور وظایف روابط عمومی به منظور شناخت مدیران ارشد دانشگاه از وظایف روابط عمومی؛    2-2- شناخت شاغلین روابط عمومی از وظایف و مسئولیتهای خود؛    3- تاکید بر حضور روابط عمومی در کنار مدیریت ارشد دانشگاه به منظور مشارکت در فرآیند تصمیمسازی و تصمیمگیری؛    4- ایجاد ساختاری مناسب و کارآمد برای تقویت روابط عمومی دانشگاهها، مراکز پژوهشی، پارکهای علم و فناوری و سایر دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  
   ج) جایگاه تشکیلاتی    1- به استناد ماده 4 آییننامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط عمومی دستگاههای اجرایی مصوب هیات محترم وزیران به شماره 65354 / ت 37374 هـ مورخ 27/4/1386، مدیر روابط عمومی در کلیه دانشگاهها، مراکز پژوهشی، پارکهای علم و فناوری دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مدیر روابط عمومی و مشاور رئیس دانشگاه میباشد و مستقیماً زیر نظر عالیترین مقام مسوول آن دانشگاه فعالیت خواهد کرد.    2- مدیر روابط عمومی هر دانشگاه از میان افراد دارای خلاقیت، تحرک و آگاهی سیاسی- اجتماعی و رسانهای و تا حدامکان مرتبط با رشته روابط عمومی و با هماهنگی مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب میشود.    3- مدیر روابط عمومی به منظور انجام هر چه بهتر فعالیتها و اثربخشی بیشتر در شوراهای تصمیمگیری نظیر هیات رئیسه، شورای دانشگاه، شورای فرهنگی و... شرکت مینماید.    4- عالیترین مقام دانشگاه، سخنگوی دانشگاه را از میان مسوولان ارشد با اولویت مدیر روابط عمومی انتخاب مینماید و مواضع رسمی دستگاه از سوی سخنگوی آن دانشگاه اعلام خواهد شد.    د) بودجه    سازمانها موظفند بودجه مورد نیاز فعالیتهای روابط عمومی را به طور اختصاصی پیشبینی نمایند و هنگام مبادله موافقتنامه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آن را به عنوان هزینههای ضروری سازمان منظور کنند و در اختیار روابط عمومی قرار دهند.    براساس ماده 9 مصوبه شماره65354/ ت37374 هـ به تاریخ 27/4/86 هیات محترم وزیران دستگاهها موظفند حداقل دو در هزار بودجه جاری ستادی خود را به تفکیک برای فعالیتهای روابط عمومی و اطلاع رسانی درنظر گیرند و هنگام مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور آن را به عنوان هزینههای ضروری دستگاه منظور کنند و در اختیار روابط عمومیها قرار دهند.  |